Artikel Terkini

Bosan duduk di PPS, mangsa banjir balik cuci rumah

Bosan duduk di PPS, mangsa banjir balik cuci rumah
Bosan duduk di PPS, mangsa banjir balik cuci rumah 1

BATU PAHAT – Akibat terlalu lama tinggal di pusat pemindahan sementara (PPS), seorang juru­elektrik dari Kampung Parit Sauh, di sini mengambil kesempatan pulang untuk membersihkan rumah pada waktu siang bagi menghilangkan kebosanan.

Feroz Khan Mukarab Khan, 29, berkata, kesempatan itu digunakan untuk membersihkan lumpur banjir di dalam kediaman selepas air makin surut dan hanya berada di halaman rumah.

“Selepas lebih seminggu tanpa sebarang pekerjaan kerana banjir, saya ambil langkah pulang ke rumah setiap hari bagi menghilangkan kebosanan.

“Jika air surut sepenuhnya pasti saya dan adik lelaki sibuk kerana mahu membuat pemeriksaan pendawaian letrik di rumah mangsa-mangsa banjir,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Menurutnya, apa yang perlu dilakukan oleh mangsa banjir hanyalah memastikan setiap pendawaian letrik di rumah mereka boleh digunakan dengan selamat.

“Kami yang tinggal di PPS juga sudah jemu berada di sana jadi ambil peluang air yang beransur-ansur surut ini membersihkan rumah,” katanya.

Sementara itu, Kamarul Halim Kamal, 39, yang bekerja sendiri berkata, kali terakhir Kampung Parit Sauh dilanda banjir adalah pada 2007, namun tidak selama yang berlaku tahun ini.

Katanya, jika sebelum ini ha­nya lima hari di PPS, namun kali ini sudah menjangkau lapan hari dan berkemungkinan akan berada di sana sehingga seminggu lagi.

“Keadaan ini mungkin berlaku sekiranya banjir termenung yang mana air terus bertakung di kawasan kampung dalam tempoh yang lama sebelum kering sepenuhnya.

“ Sekiranya berlaku, pasti akan menyukarkan penduduk untuk bekerja khususnya ke kebun kelapa sawit yang diusahakan bersama keluarga,” katanya. -KOSMO! ONLINE


Bosan duduk di PPS, mangsa banjir balik cuci rumah 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp

See also  Wanita dakwa suami curang, keluar bersama wanita lain ketika berpantang
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source

[sociallocker id=”61266″]download pdf 600x175[/sociallocker]


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo