Infotainment

Gadis Lemaskan Anak Sendiri Dalam Mangkuk Tandas, Banduan Akhir Menangis Dibebaskan

Gadis Lemaskan Anak Sendiri Dalam Mangkuk Tandas, Banduan Akhir Menangis Dibebaskan
Gadis Lemaskan Anak Sendiri Dalam Mangkuk Tandas, Banduan Akhir Menangis Dibebaskan 3

Gadis lemaskan anak sendiri dalam mangkuk tandas, banduan akhir menangis dibebaskan.

Setiap manusia tidak terlepas dari membuat kesilapan. Sama ada ia besar atau kecil kerana tiada siapa yang maksum. Sama ada ia melanggar undang-undang atau tidak. Namun tidak semua kesilapan itu mesti berakhir dengan hukuman kerana aturan Allah itu sudah tertulis buat hamba-Nya yang menyatakan penyesalan.

Satu perkongsian dari aktivis masyarakat Natipah Abu di facebooknya menarik perhatian ramai. Ini kerana sewaktu melawat Penjara Pokok Sena, Kedah, dirinya telah bertemu dengan seorang banduan akhir (dinamakan Zati) yang menghadapi tuduhan membunuh anak sendiri di dalam mangkuk tandas, hasil hubungan tanpa nikah ketika di kolej.

Hanya dirinya dijatuhkan hukuman sementara lelaki yang menghamilinya masih bebas.

Gadis Lemaskan Anak Sendiri Dalam Mangkuk Tandas

Satu perkongsian dari aktivis, Natipah Abu mengenai kisah gadis ini membuatkan ramai ingin tahu perjalanan hidupnya. Sama ada menjalani hukuman mati atau bagaimana.

Dan semalam, semasa perbicaraan kesnya di Mahkamah Rayuan, panel tiga hakim diketuai Datuk Hadhariah Syed Ismail membuat keputusan membebaskan gadis ini serta merta.

Dari hukuman mati kepada dibebaskan serta merta selepas dimaklumkan bahawa Jabatan Peguam Negara (AGC) menerima representasi Nur Izzati Adi, 26, yang memohon pertuduhan lebih ringan iaitu daripada membunuh kepada menyebabkan kematian.

Ternyata sebaik kes dibacakan, Nur Izzati menangis kerana dilepaskan serta merta dari pertuduhan membunuh kepada menyebabkan kematian bayinya sendiri.

“Perayu dibebaskan serta-merta hari ini (Selasa) dan saya arahkan warden penjara untuk membuka gari perayu dan perayu boleh berjalan keluar dari mahkamah dengan lapang dada,” kata Hadhariah yang bersidang bersama-sama Datuk Azman Abdullah dan Mohamed Zaini Mazlan.

Pada 10 April 2017, Nur Izzati didakwa membunuh mangsa di tandas asrama perempuan aras tiga Kolej Pertanian Malaysia Bukit Kayu Hitam, Kedah pada pukul 5.20 petang 30 Mac 2017 mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Banduan Akhir Menangis Dibebaskan

Baca rentetan cerita awalnya sebelum sinar perjuangan itu berhasil..

SURAT CINTA DARI PENJARA

Membaca kisah Allahyarhamah Nur Anisah ( 21 thn ), seorang gadis yatim piatu yang mati dibunuh dengan kejam oleh kekasihnya sendiri dalam keadaan hamil empat bulan … mengingatkan Kak Pah tentang seorang lagi gadis yang Kak Pah temui ketika majlis berbuka puasa di Penjara Pokok Sena tempohari.

Zati .. dia telah dijatuhi hukuman mati setelah melahirkan anak sendirian di dalam tandas dan anak itu ditemui mati di dalam mangkuk tandas kolejnya. Ketika kejadian .. dia baru berusia 19 tahun.

Bayangkan .. apa perasaan gadis semuda itu saat melihat bayi yg dilahirkan meluncur laju lalu jatuh ke dalam mangkuk tandas.

BACA ARTIKEL MENARIK DI SINI :– Hinanya Pengakhiran Seorang Mak, Dibunuh Anak Sendiri & Dihumban Dalam Tangki Najis!

Berborak Soal Agama Berakhir Tragedi Berdarah, Suami Isteri Dibunuh Kejam Anak Sendiri

Bayi Kena Sawan Tangis, Ibu Hilang Kawalan Sampai Hampir Bunuh Anak

Ayah Tergamak Bunuh Anak 4 Tahun, Gara-Gara Berang Terkena Air Kencing

Dalam keadaan sakit dan ketakutan yang amat sangat, apalah yang mampu dia fikirkan lagi.

Kronologi perjalanan kisah mereka berdua seakan hampir sama. Menjadi korban akibat cinta dalam usia yang masih terlalu muda.

Kedua wanita malang ini, hakikatnya punya jiwa yang penuh dgn kasih sayang dan sangat naif kerana tetap meneruskan kehamilan mereka tanpa ada niat atau usaha untuk menggugurkan kandungan lebih awal.

Namun ternyata, keduanya akhirnya tewas apabila seorang mati dibunuh dengan kejamnya oleh kekasih sendiri dan seorang lagi pula sudah dijatuhi hukuman mati.

Cuma bezanya, teman lelaki Allahyarhamah Nur Anisah sudah diseret ke muka pengadilan manakala teman lelaki Zati yang telah bergelar banduan akhir itu, masih bebas tanpa sebarang pertuduhan.

Wahai ibu ayah di luar sana, jaga dan didiklah anak kita baik-baik. Kehidupan hari ini sangatlah keras.

Bukan hanya anak perempuan saja yang perlu dilindungi tapi anak lelaki juga harus diajar tentang betapa pentingnya melindungi.

See also  Banyak Kelebihan Selawat Tafrijiyyah, Amalkan Selepas Solat Fardhu Sebanyak Yang Mampu!

Baru-baru ini .. Kak Pah berpeluang menziarahi keluarga Zati di kampung.

Hanya Allah saja yang tahu betapa sebak hati tatkala menyambut salam dan berbalas pelukan dengan seorang ibu yang tak pernah berputus harap agar si anak dapat kembali semula ke pangkuannya.

Menatap wajah si ayah, jiwa lelaki itu sarat dengan rindu dan harapan agar anak tersayang terselamat dari hukuman mati.

Yaaa … mereka akui memang Zati bersalah di atas segalanya. Zati meniti alam remaja di dalam penjara dan kini sudah 7 tahun lamanya Zati di dalam sana.

Entah berapa lama lagi Zati akan terus berada sana, tiada jawapannya.

Harapan Zati kini hanya dengan mengemukakan rayuan ke mahkamah dan proses itu bukanlah mudah.

Selain memakan masa yang panjang,  ia juga memerlukan wang yang banyak untuk kos guaman.

Terakhir … ialah mengharapkan kepada pengampunan Di Raja.

Kata ibu Zati, mereka sekeluarga kuat dan tabah untuk menghadapi apa saja cemuhan atau ujian yang datang sejak Zati ditahan kecuali satu …

Yang satu itu cukup untuk menghancur luluhkan perasaan mereka. Satu itu ialah, bila mana melihat Zati dibawa ke mahkamah untuk perbicaraan dalam keadaan bukan hanya tangan saja yang bergari tapi kaki juga bergari.

Saat itu …air mata mereka tumpah tidak tertahan lagi. Hanya Allah saja yang tahu betapa dalamnya kasih mereka kepada anak itu.

Sedihnya hati bila mengenangkan bagaimana anak yang dididik dgn penuh kasih sayang, seorang yang manja dan sangat menghormati kedua ibu ayah itu, akhirnya terpaksa menempuh jalan hidup yang penuh tragis.

Sungguh sukar utk mereka jelaskan alasannya. Yang mampu mereka katakan .. inilah takdir hidup yang harus mereka jalani dgn tabah.

Mereka tidak pernah putus berdoa agar Allah S.W.T mengampuni segala dosa Zati.

Membaca nukilan hati yang Zati titipkan buat ayah dan ibu tercinta, ternyata dia sudah benar-benar insaf atas apa yang terjadi.

Semoga Allah ampunkan segala dosa dan terimalah taubatnya.

Jun nanti .. kes Zati akan didengar di Mahkamah Rayuan Putrajaya.

Doakanlah agar Zati dibebaskan dan dpt kembali semula ke pangkuan keluarga.

Sungguh Allah tidak pernah memandang kepada bermulanya hidup seseorang. Yang dipandang dan dinilai kelak ialah bagaimana pengakhirannya.

Justeru itu, untuk suatu apa pun … kita jangan pernah jemu berdoa dan mengejar pengampunan Allah …

Follow kami di TELEGRAM, INSTAGRAM, TIKTOK, FACEBOOK, TWITTER dan YOUTUBE Mingguan Wanita untuk dapatkan info dan artikel-artikel terkini serta menarik.

Sisi lain Tok Ram mengikut isterinya, Datin Alyah. Siapa yang macam Tok Ram? Kalau sekali dah suka kat tempat tu, tempat tu je lah kita pergi setiap kali

 

 

 

 

 

Gadis Lemaskan Anak Sendiri Dalam Mangkuk Tandas, Banduan Akhir Menangis Dibebaskan 3
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source

Kontraktor Bina Rumah IBS

LPPSA Kelayakan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Rumah Kontena Pinjaman LPPSA Rumah Pasang Siap Kontena Murah Rumah Kabin Buat Rumah Atas Tanah Sendiri Pinjamana Perumahan Kerajaan Loan LPPSA Untuk Beli Rumah Kelayakan LPPSA Rumah Kontena Pasang Siap Rumah Pasang Siap Malaysia Rumah IBS Malaysia Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor LPPSA Loan Kontraktor Rumah Kontraktor Rumah IBS Kontraktor Rumah IBS Di Selangor Kontraktor Bina Rumah di Batang Kali‎ Kontraktor Bina Rumah di Klang‎ Kontraktor Bina Rumah di 16 Sierra, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Ampang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Ara Damansara Kontraktor Bina Rumah di Balakong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Bangi Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Klang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Selayang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Botanic Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong 1, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong 2, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Tinggi Kontraktor Bina Rumah di Bandar Country Homes Kontraktor Bina Rumah di Bandar D’Alpinia, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Kinrara BK 1 Sehingga 6, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Mahkota Cheras Kontraktor Bina Rumah di Bandar Nusa Rhu Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puchong Utama, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puteri Puchong, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Putra Permai Kontraktor Bina Rumah di Bandar Rasa Kontraktor Bina Rumah di Bandar Rinching Kontraktor Bina Rumah di Bandar Saujana Utama Kontraktor Bina Rumah di Bandar Seri Putra Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sungai Buaya Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sungai Long Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sunway Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Bandar Tasik Kesuma Kontraktor Bina Rumah di Bandar Teknologi Kajang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Teluk Datok Kontraktor Bina Rumah di Bandar UtamaKontraktor Bina Rumah di Banting Kontraktor Bina Rumah di Batang Kali Kontraktor Bina Rumah di Batu 9 Cheras Kontraktor Bina Rumah di Batu Arang Kontraktor Bina Rumah di Bernam Jaya Kontraktor Bina Rumah di Bukit Antarabangsa Kontraktor Bina Rumah di Bukit Beruntung Kontraktor Bina Rumah di Bukit Gasing Kontraktor Bina Rumah di Bukit Komanwel Kontraktor Bina Rumah di Bukit Lanjan Kontraktor Bina Rumah di Bukit Raja Kontraktor Bina Rumah di Bukit RimauKontraktor Bina Rumah di Bukit Sentosa Kontraktor Bina Rumah di Bukit Tagar Kontraktor Bina Rumah di Bukit Tampoi Kontraktor Bina Rumah di Country Heights Kontraktor Bina Rumah di Damansara Damai Kontraktor Bina Rumah di Damansara Intan Kontraktor Bina Rumah di Damansara Jaya Kontraktor Bina Rumah di Damansara Perdana Kontraktor Bina Rumah di Damansara Utama Kontraktor Bina Rumah di Denai Alam Kontraktor Bina Rumah di Dengkil Kontraktor Bina Rumah di Dusun Tua Kontraktor Bina Rumah di Gombak SetiaKontraktor Bina Rumah di I-City Kontraktor Bina Rumah di Kajang Kontraktor Bina Rumah di Kalumpang Kontraktor Bina Rumah di Kampung Jenderam Hilir Kontraktor Bina Rumah di Kampung Kubu Gajah Dalam Kontraktor Bina Rumah di Kelana Jaya Kontraktor Bina Rumah di Kinrara Kontraktor Bina Rumah di Klang Kontraktor Bina Rumah di Kota Damansara Kontraktor Bina Rumah di Kuala Kubu Bharu Kontraktor Bina Rumah di Kuang Kontraktor Bina Rumah di Kwasa Damansara Kontraktor Bina Rumah di Lembah Beringin Kontraktor Bina Rumah di Mutiara Damansara Kontraktor Bina Rumah di Pandan Indah Kontraktor Bina Rumah di Pelabuhan Klang Kontraktor Bina Rumah di Pinggiran Cyberjaya Kontraktor Bina Rumah di Puchong, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puteri Bangi Kontraktor Bina Rumah di Rawang, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Sungai Rinching Kontraktor Bina Rumah di Sabak, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Sekinchan Kontraktor Bina Rumah di Selayang Kontraktor Bina Rumah di Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Serendah Kontraktor Bina Rumah di Seri Kembangan Kontraktor Bina Rumah di Subang Bestari Kontraktor Bina Rumah di Subang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Taman Tasik Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Tanjung Sepat Kontraktor Bina Rumah di Teluk Datok Kontraktor Bina Rumah di Teluk Panglima Garang Kontraktor Bina Rumah di Tropicana Kontraktor Bina Rumah di UEP Subang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Ulu Yam Kontraktor Bina Rumah di Gombak Kontraktor Bina Rumah di Hulu Langat Kontraktor Bina Rumah di Hulu Selangor Kontraktor Bina Rumah di Kuala Langat Kontraktor Bina Rumah di Kuala Selangor Kontraktor Bina Rumah di Petaling Jaya Kontraktor Bina Rumah di Sabak Bernam Kontraktor Bina Rumah di Sepang Kontraktor Bina Rumah di Selangor Kontraktor Bina Rumah di Kuala Lumpur Kontraktor Bina Rumah di Shah Alam Kontraktor Bina Rumah di Kapar Kontraktor Bina Rumah di Meru Kontraktor Bina Rumah di Puncak Alam Kontraktor Rumah Bina Rumah Pinjaman LPPSA Pengeluaran Kwsp Spesifikasi Rumah Rumah IBS Pelan Rumah Rekabentuk Rumah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kontraktor Rumah Selangor Rumah Banglo Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Syarat Bina Rumah Atas Tanah Sendiri LPPSA Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sarawak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kerajaan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sabah Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Johor Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Terengganu Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Perak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sarawak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri MelakaBina Rumah Atas Tanah Sendiri Negeri Sembilan Bantuan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Syarat Bina Rumah Atas Tanah Sendiri LPPSA Loan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Permohonan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Skim Bina Rumah Atas Tanah Sendiri 2021 Pakej Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelebihan Bina Rumah Atas Tanah SendiriBina Rumah Bawah 100k Kelantan Bina Rumah Sendiri Kos Bina Rumah 2022 Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Pengalaman Buat Loan Untuk Bina Rumah Bina Rumah Murah Kontraktor Bina Rumah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Bajet 50k Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor Bina Rumah Sendiri Tanpa Kontraktor Bina Rumah Bajet 30k Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Bajet 10k Bina Rumah Bajet 50k Selangor Bina Rumah SendiriBantuan Bina Rumah Atas Tanah SendiriKos Bina Rumah 2022Kos Bina Rumah 20×30 Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah SendiriPengalaman Buat Loan Untuk Bina Rumah Kalkulator Bina Rumah Sendiri Pengeluaran Kwsp Untuk Bina Rumah Loan LPPSA Untuk Bina Rumah Kos Bina Rumah Bajet Kos Bina Rumah Kampung Bina Ayat Rumah Tangga Binatang Di Dinding Rumah Pinjaman LPPSA Beli Tanah Pinjaman LPPSA Ubahsuai Rumah Pinjaman LPPSA Beli Rumah Pinjaman LPPSA Bina Rumah Pinjaman LPPSA Untuk Beli Tanah Pinjaman LPPSA Untuk Bina Rumah Pinjaman LPPSA Beli Tanah Pertanian Pinjaman LPPSA Jenis 5 Pinjaman LPPSA Atau Bank Semak Baki Pinjaman LPPSA Semakan Baki Pinjaman LPPSA Semak Baki Pinjaman LPPSA Sms Jenis Pinjaman LPPSA Syarat Pinjaman LPPSA Kelayakan Pinjaman LPPSA Jadual Kelayakan Pinjaman LPPSA Tuntutan Pindah Rumah Pinjaman LPPSA Syarat Pinjaman LPPSA Bina Rumah Borang Tuntutan Pindah Rumah Pinjaman LPPSA Pinjaman Perumahan LPPSA Pinjaman Ubahsuai Rumah LPPSA Pinjaman Kedua LPPSA Pinjaman Kedua LPPSA Untuk Ubahsuai Rumah Pinjaman Perumahan LPPSA Vs Bank Pinjaman Bank Ke LPPSA Pinjaman Bersama LPPSA Pengiraan Kos Bina Rumah Sendiri Cara Jimat Buat Rumah Sendiri Bina Rumah Sendiri Tanpa Kontraktor Pengalaman Bina Rumah Sendiri Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sabah Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kerajaan Kos Bina Rumah 20×30 Kos Bina Rumah Paling Murah 2022 Harga Upah Tukang Rumah 2022 Kos Bina Rumah Kampung Kos Bina Rumah Bajet Anggaran Kos Bina Rumah 3 Bilik Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kalkulator Bina Rumah Sendiri Rate Loan Rumah Kelayakan Loan Rumah Pinjaman Perumahan Public Bank Interest Bank Loan Rumah 2023 Interest Loan Rumah 2023 Berapa Lama Bank Proses Loan Rumah Cara Kira Interest Loan Rumah Bank Loan Rumah Terbaik Interest Bank Loan Rumah Public Bank Loan Rumah Affin Bank Loan Rumah Letter Offer Bank Loan Rumah Rhb Bank Loan Rumah Calculator Hong Leong Bank Loan Rumah Mbsb Bank Loan Rumah Rhb Bank Loan Rumah Cimb Bank Loan Rumah Agrobank Loan Rumah Bank Mana Senang Lulus Loan Rumah Bank Rakyat Loan Rumah Bank Islam Loan Rumah Bank Terbaik Untuk Loan Rumah Bank Call Untuk Pengesahan Loan Rumah Bank Muamalat Loan Rumah Bank Yang Mudah Lulus Loan Rumah Bank Akan Call Untuk Loan Rumah Bank Mbsb Loan Rumah Bank Islam Loan Rumah Contact Number LPPSA

See also  Penampilan "Sup Bunjut" Atas Kepala Dato Seri Vida Jadi Bualan Netizen! Komen di Instagram MW Meriah Dengan Kisah Lucu!