Infotainment

Kementerian Pendidikan Bakal Agihkan 50,000 Komputer Riba Kepada Semua Sekolah

Kementerian Pendidikan Bakal Agihkan 50,000 Komputer Riba Kepada Semua Sekolah
Kementerian Pendidikan Bakal Agihkan 50,000 Komputer Riba Kepada Semua Sekolah 1

Follow Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) kini sedang berada dalam proses mengagihkan 50,000 komputer riba kepada semua sekolah di seluruh negara. Hal ini bertujuan untuk pembelajaran menggunakan buku teks digital.

Artikel Berkaitan:

Buat masa ini, KPM sedang berbincang formula yang sesuai untuk mengagihkan bekalan komputer itu secara adil untuk semua sekolah. Ketua Pengarah KPM, Datuk Pkharuddin Ghazali berkata penggunaan buku teks digital perlu disokong dengan peralatan komputer atau komputer riba secara dalam taliannya.

EF1DB1F6 DE89 495A B89B 9D728F5AEDBF
Sumber Gambar: Motivator Pendidikan Kreatif

Sejak ia diperkenalkan pada 2021, KPM telah menghasilkan lebih 70% buku teks digital untuk kegunaan para pelajar sekolah.

FotoJet 2023 03 14T154246.056 350x184

Ini adalah sebahagian daripada dasar pendidikan digital untuk berikan sumber pembelajaran yang lebih menarik, mudah difahami dan memberi impak besar dalam kefahaman pelajar. Dasar ini sedang berada dalam proses untuk dibawa ke peringkat Jemaah Menteri.

Usaha lain dalam memperkasakan pembelajaran digital termasuklah sambungan internet fiber yang lebih pantas bakal tersedia di sejumlah sekolah terpilih berdasarkan laporan sebelum ini. Kerajaan dilihat sedang giat memberikan fasiliti terbaik untuk sektor pendidikan di negara ini.


Kementerian Pendidikan Bakal Agihkan 50,000 Komputer Riba Kepada Semua Sekolah 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source

[sociallocker id=”61266″]download pdf 600x175[/sociallocker]


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

See also  Dek Kerana Ubat Titis Mata, Suami OKU Lepas 2 Tahun Berkahwin. Isteri Pilih Setia Hujung Nyawa!