Infotainment

Kerusi Kayu Yang Buruk & ‘Usang’ Jangan Dibuang, Lepas ‘Makeover’ Terus Nampak Mahal

Kerusi Kayu Yang Buruk & ‘Usang’ Jangan Dibuang, Lepas ‘Makeover’ Terus Nampak Mahal
Kerusi Kayu Yang Buruk & 'Usang' Jangan Dibuang, Lepas 'Makeover' Terus Nampak Mahal 3

Usianya masih muda namun Datin Paduka Eina Azman, 23 atau lebih mesra dengan panggilan Eina kelihatan begitu matang. Ibu kepada sepasang cahaya mata kembar, Arianna Aubrey dan Karl Kareef yang kini berusia dua tahun begitu komited terutama terhadap penjagaan anak kembar kesayangannya ini. Malah Eina juga cukup bertuah kerana pasangannya, Datuk Paduka Kaiser Gurmeet Harden begitu memahami dan sentiasa menyokong segala aktiviti yang dipilihnya terutama yang berkaitan seni dan perniagaan.

Selepas mendirikan bahtera selama empat tahun, Eina sendiri begitu selesa dengan statusnya sebagai seorang isteri dan ibu. Walaupun aktiviti hariannya begitu padat namun Eina begitu bijak membahagikan setiap kerjayanya. Tidak gemar berdiam diri, Eina sebenarnya sudah mempunyai produk sendiri dan sekali sekala turun padang ke lokasi penggambaran.

Malah sewaktu penulis mahu mencuri masanya dengan anak-anak bagi mengabdikan kisah wanita muda ini sebagai penghias muka hadapan, Eina cukup mudah memberikan kerjasama. Seperti mana tarikh yang dijanjikan, Eina hadir ke studio kami bersama ibu tercinta, anak-anak dan tiga orang pembantunya.

Datin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan SendiriDatin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan Sendiri

Gelagat anak kembarnya cukup mencuit hati, Arianna Aubrey dan Karl Kareef mempunyai karakter yang berbeza. Namun aksi kedua-dua si comel ini membuatkan kami di studio terhibur. Selesai sesi fotografi, penulis sempat menemubual Eina mengenai perkembangan terbaru dan pelbagai kisah mengenai dirinya dan keluarga untuk tatapan pembaca MW.

“Pertama sekali saya nak ucapkan terima kasih kepada tim MW kerana sudi menjemput saya dan anak-anak untuk sesi fotografi. Saya akan berikan kerjasama yang sebaiknya jika punya masa yang luang. Mengenai perkembangan terbaru, alhamdulillah saya sudah berjinak-jinak dalam dunia perniagaan dan muncul dengan produk sendiri yang saya namakan Nea Beauty Care by Eina Azman. Setakat ini produk ini masih belum dilancarkan kerana saya masih tunggu beberapa produk lagi yang belum dikeluarkan. Kalau boleh saya nak keluarkan set penjagaan wajah yang lengkap,” ungkap Eina membuka bicara.

Bijak Bahagikan Masa

Selain bergelar isteri, ibu dan menjalankan perniagaan, Eina juga turut meneruskan kariernya sebagai seorang pelakon. Ditanya bagaimana wanita yang juga anak saudara kepada penyanyi dan pelakon senior Juliza Adzlizan ini membahagikan masanya terhadap kerjaya dan keluarga, Eina akui berasa sangat bertuah kerana mempunyai seorang suami yang begitu memahami.

“Suami tidak pernah cakap ‘tidak’ pada apa yang saya buat. Malah dia juga tidak pernah melarang segala aktiviti yang saya pilih. Suami memberi sokongan setiap apa kerjaya yang saya mahu ceburi asalkan saya pandai bahagikan masa. Cuma dia berpesan pada saya supaya kena tahu batasan sebagai seorang isteri.”

“Contohnya baru-baru ini, saya turun lokasi drama arahan Michael Ang ‘call time’ pukul 10, jadi jam 7 pagi saya sudah bangun siapkan masakan untuk suami dan siapkan anak-anak. Kemudian baru saya keluar, bila waktu rehat saya akan pulang ke rumah dan sediakan masakan tengah hari, kalau tak sempat masa waktu balik sebelah malam baru saya akan masak.”

“Setakat ini saya tak ada masalah untuk bahagikan masa sebabnya lokasi penggambaran sekitar KL, cuma jika pada masa akan datang diberi peluang jalani penggambar di luar KL saya kena cuba susun jadual masa saya dengan baik,” terang Eina yang cukup berdisplin.

Datin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan SendiriDatin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan Sendiri

Ramai yang beranggapan Eina cukup bertuah kerana hidup dalam kemewahan. Namun dirinya dilihat begitu aktif berniaga dan berlakon. Eina sendiri akui memang ada ‘haters’ di laman sosial yang menyatakan hal sedemikian.

“Saya ni memang jenis yang tak boleh duduk diam tetap nak bekerja keras. Secara jujurnya memang ada ‘haters’ yang cakap ‘dah ada macam-macam kenapa nak berlakon lagi’. Pada saya itu minat saya. Contohnya saya sudah bergelumang dalam dunia lakonan sejak usia 13 tahun. Walaupun perlahan-lahan nama saya naik dari pelakon tambahan dan kemudian watak utama. Karier ini bukanlah sesuatu yang senang-senang untuk saya tolak ketepi.

“Alhamdulillah suami bagi sokong. Tak salah jika ada peluang yang baik untuk saya ambil. Saya juga jenis yang tak kisah walaupun penat. Pada saya jika sudah minat segala perkara akan menjadi senang. Saya selalu muat naik dalam akaun IG masakan yang saya hasilkan. Perumpamaannya sama macam memasak, jika badan penat sekali pun saya akan turun ke dapur memasak. Jika suami saya mahu makan, saya tak kisah pukul berapa pun dia minta, saya akan sediakan masakan yang dia suka. Kadang-kadang tu jam 3.00 pagi saya akan bangun masak bukan mi segera tapi menu berat seperti Masak Lemak atau Kari Ayam,” beritahu Eina.

See also  Teh Ais PEKAT KAW, Manis Berlemak Macam Kedai Mamak. Ini Resepinya!

Mummy Sebagai Idola

Mengusik Eina bagaimana dia cekap dalam mengendalikan rumah tangga memandangkan dia berkahwin dalam usia muda. Eina menerangkan ibu (panggilan Mummy) merupakan idolanya dalam menguruskan rumah tangganya.

“Segalanya saya mulakan dari bawah. Saya ni bukanlahjenis yang terus pandai memasak. Saya belajar perlahan-lahan. Sifu saya adalah Mummy. Sejak kecil saya lihat Mummy menguruskan rumah tangga dengan baik. Setiap hari bapa saya akan bawa bekal yang dimasak Mummy ke pejabat. Mummy juga selalu pesan ikat perut suami dengan air tangan sendiri.

“Masa baru-baru kahwin saya cuma tahu masak tiga lauk saja. Kemudian perlahan-lahan saya belajar masak menerusi internet dan paling penting banyak bertanya kepada Mummy. Baru-baru ini suami teringin nak makan Nasi Dagang, saya belajar masak nasi tersebut, alhamdulillah menjadi dan suami pun suka. Saya juga sangat bersyukur dalam penjagaan anak-anak saya memang perlukan pembantu dan saya memang kesian nak tinggalkan anak lama-lama,” ungkap Eina lagi.

Datin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan SendiriDatin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan Sendiri

Ditanya adakah dia menghadiri kelas dalam mengendalikan anak-anaknya. Eina menjawab dia cuma banyak membuat kajian di internet.

“Tak sampai ke kelas, cuma saya akan cari di internet contohnya baru-baru ini penyebaran kes HFMD, setiap hari saya akan periksa lidah, tapak tangan dan peha anak. Takutkan, sekarang ni macam-macam penyakit, saya takut anak-anak dijangkiti. Sebabnya sistem imunisasi kanak-kanak lemah dan terdedah pada penyakit. Memang akhir-akhir ini saya jarang bawa mereka keluar kerana bahaya,” terang Eina yang cukup gemar pada kanak-kanak walaupun dia merupakan seorang anak bongsu.

Eina juga turut berkongsi cabaran yang paling sukar baginya tatkala menjaga anak yang sedang sakit.

“Cabaran paling besar dalam menjaga anak-anak, paling saya tak boleh lupakan semasa Karl sakit dua tahun lepas dan ditahan di hospital. Saya sedih sangat sebab semuanya serba tak kena. Nak bagi makan dan uruskan segalanya semua susah. Jadi jika boleh saya tak nak anak sakit dan sentiasa pantau anak-anak agar dijaga dengan rapi. Jika saya ke luar negara dan tinggalkan anak dengan bibik saya akan call sentiasa dan pastikan anak-anak sudah makan. Saya sangat prihatin pada kesihatan mereka,” sambung Eina.

Amal Minum Jamu

Walaupun sudah melahirkan anak kembar namun Eina kelihatan kurus. Ditanya amalan kecantikan yang diamalkan, Eina berkongsi amalan yang diperturunkan oleh Mummy kepada dirinya.

“Sejak sekolah menengah memang Mummy dah paksa kami adik beradik amalkan jamu yang dibuat dari daun inai, kunyit, daun sirih dan manjakani. Setiap hari saya akan minum setengah gelas. Jamu ini sangat baik untuk kesihatan dalaman. Alhamdulillah amalan ini sangat baik dan memberi kesegaran pada tubuh.

“Selain itu saya memang tak ada masa nak ke gimnasium jadi saya akan buat senaman ringan seperti skipping di rumah. Paling penting saya amalkan diet yang sihat dan banyakkan minum air mineral.

“Badan saya ni jenis yang cepat naik jadi, sekarang ni saya memang tak makan nasi cuma akan ambil sekali sekala saja. Saya akan makan lauk dan gantikan nasi dengan ulam-ulaman dan salad,” kongsi Eina.

Datin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan SendiriDatin Paduka Eina Azman Ikat Perut Suami Dengan Air Tangan Sendiri

Banyak lagi sebenarnya cerita menarik yang dikongsikan oleh Eina Azman.Ikuti sambungannya dalam Majalah Mingguan Wanita terbaru isu Oktober, Volume 1 ini. Jadi jangan lupa dapatkan dipasaran!

Penyelaras: Shahrina Azlin, Norhayati Suboh & Adli Hazeri
Teks: Norhayati Suboh
Foto: TM Azman & Azfarina
Solekan: Atie Haron
Pakaian: Koleksi Eina Azman

Kerusi Kayu Yang Buruk & 'Usang' Jangan Dibuang, Lepas 'Makeover' Terus Nampak Mahal 3
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source

Kontraktor Bina Rumah IBS

LPPSA Kelayakan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Rumah Kontena Pinjaman LPPSA Rumah Pasang Siap Kontena Murah Rumah Kabin Buat Rumah Atas Tanah Sendiri Pinjamana Perumahan Kerajaan Loan LPPSA Untuk Beli Rumah Kelayakan LPPSA Rumah Kontena Pasang Siap Rumah Pasang Siap Malaysia Rumah IBS Malaysia Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor LPPSA Loan Kontraktor Rumah Kontraktor Rumah IBS Kontraktor Rumah IBS Di Selangor Kontraktor Bina Rumah di Batang Kali‎ Kontraktor Bina Rumah di Klang‎ Kontraktor Bina Rumah di 16 Sierra, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Ampang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Ara Damansara Kontraktor Bina Rumah di Balakong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Bangi Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Klang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Selayang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Botanic Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong 1, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong 2, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Tinggi Kontraktor Bina Rumah di Bandar Country Homes Kontraktor Bina Rumah di Bandar D’Alpinia, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Kinrara BK 1 Sehingga 6, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Mahkota Cheras Kontraktor Bina Rumah di Bandar Nusa Rhu Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puchong Utama, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puteri Puchong, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Putra Permai Kontraktor Bina Rumah di Bandar Rasa Kontraktor Bina Rumah di Bandar Rinching Kontraktor Bina Rumah di Bandar Saujana Utama Kontraktor Bina Rumah di Bandar Seri Putra Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sungai Buaya Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sungai Long Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sunway Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Bandar Tasik Kesuma Kontraktor Bina Rumah di Bandar Teknologi Kajang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Teluk Datok Kontraktor Bina Rumah di Bandar UtamaKontraktor Bina Rumah di Banting Kontraktor Bina Rumah di Batang Kali Kontraktor Bina Rumah di Batu 9 Cheras Kontraktor Bina Rumah di Batu Arang Kontraktor Bina Rumah di Bernam Jaya Kontraktor Bina Rumah di Bukit Antarabangsa Kontraktor Bina Rumah di Bukit Beruntung Kontraktor Bina Rumah di Bukit Gasing Kontraktor Bina Rumah di Bukit Komanwel Kontraktor Bina Rumah di Bukit Lanjan Kontraktor Bina Rumah di Bukit Raja Kontraktor Bina Rumah di Bukit RimauKontraktor Bina Rumah di Bukit Sentosa Kontraktor Bina Rumah di Bukit Tagar Kontraktor Bina Rumah di Bukit Tampoi Kontraktor Bina Rumah di Country Heights Kontraktor Bina Rumah di Damansara Damai Kontraktor Bina Rumah di Damansara Intan Kontraktor Bina Rumah di Damansara Jaya Kontraktor Bina Rumah di Damansara Perdana Kontraktor Bina Rumah di Damansara Utama Kontraktor Bina Rumah di Denai Alam Kontraktor Bina Rumah di Dengkil Kontraktor Bina Rumah di Dusun Tua Kontraktor Bina Rumah di Gombak SetiaKontraktor Bina Rumah di I-City Kontraktor Bina Rumah di Kajang Kontraktor Bina Rumah di Kalumpang Kontraktor Bina Rumah di Kampung Jenderam Hilir Kontraktor Bina Rumah di Kampung Kubu Gajah Dalam Kontraktor Bina Rumah di Kelana Jaya Kontraktor Bina Rumah di Kinrara Kontraktor Bina Rumah di Klang Kontraktor Bina Rumah di Kota Damansara Kontraktor Bina Rumah di Kuala Kubu Bharu Kontraktor Bina Rumah di Kuang Kontraktor Bina Rumah di Kwasa Damansara Kontraktor Bina Rumah di Lembah Beringin Kontraktor Bina Rumah di Mutiara Damansara Kontraktor Bina Rumah di Pandan Indah Kontraktor Bina Rumah di Pelabuhan Klang Kontraktor Bina Rumah di Pinggiran Cyberjaya Kontraktor Bina Rumah di Puchong, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puteri Bangi Kontraktor Bina Rumah di Rawang, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Sungai Rinching Kontraktor Bina Rumah di Sabak, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Sekinchan Kontraktor Bina Rumah di Selayang Kontraktor Bina Rumah di Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Serendah Kontraktor Bina Rumah di Seri Kembangan Kontraktor Bina Rumah di Subang Bestari Kontraktor Bina Rumah di Subang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Taman Tasik Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Tanjung Sepat Kontraktor Bina Rumah di Teluk Datok Kontraktor Bina Rumah di Teluk Panglima Garang Kontraktor Bina Rumah di Tropicana Kontraktor Bina Rumah di UEP Subang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Ulu Yam Kontraktor Bina Rumah di Gombak Kontraktor Bina Rumah di Hulu Langat Kontraktor Bina Rumah di Hulu Selangor Kontraktor Bina Rumah di Kuala Langat Kontraktor Bina Rumah di Kuala Selangor Kontraktor Bina Rumah di Petaling Jaya Kontraktor Bina Rumah di Sabak Bernam Kontraktor Bina Rumah di Sepang Kontraktor Bina Rumah di Selangor Kontraktor Bina Rumah di Kuala Lumpur Kontraktor Bina Rumah di Shah Alam Kontraktor Bina Rumah di Kapar Kontraktor Bina Rumah di Meru Kontraktor Bina Rumah di Puncak Alam Kontraktor Rumah Bina Rumah Pinjaman LPPSA Pengeluaran Kwsp Spesifikasi Rumah Rumah IBS Pelan Rumah Rekabentuk Rumah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kontraktor Rumah Selangor Rumah Banglo Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Syarat Bina Rumah Atas Tanah Sendiri LPPSA Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sarawak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kerajaan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sabah Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Johor Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Terengganu Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Perak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sarawak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri MelakaBina Rumah Atas Tanah Sendiri Negeri Sembilan Bantuan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Syarat Bina Rumah Atas Tanah Sendiri LPPSA Loan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Permohonan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Skim Bina Rumah Atas Tanah Sendiri 2021 Pakej Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelebihan Bina Rumah Atas Tanah SendiriBina Rumah Bawah 100k Kelantan Bina Rumah Sendiri Kos Bina Rumah 2022 Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Pengalaman Buat Loan Untuk Bina Rumah Bina Rumah Murah Kontraktor Bina Rumah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Bajet 50k Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor Bina Rumah Sendiri Tanpa Kontraktor Bina Rumah Bajet 30k Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Bajet 10k Bina Rumah Bajet 50k Selangor Bina Rumah SendiriBantuan Bina Rumah Atas Tanah SendiriKos Bina Rumah 2022Kos Bina Rumah 20×30 Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah SendiriPengalaman Buat Loan Untuk Bina Rumah Kalkulator Bina Rumah Sendiri Pengeluaran Kwsp Untuk Bina Rumah Loan LPPSA Untuk Bina Rumah Kos Bina Rumah Bajet Kos Bina Rumah Kampung Bina Ayat Rumah Tangga Binatang Di Dinding Rumah Pinjaman LPPSA Beli Tanah Pinjaman LPPSA Ubahsuai Rumah Pinjaman LPPSA Beli Rumah Pinjaman LPPSA Bina Rumah Pinjaman LPPSA Untuk Beli Tanah Pinjaman LPPSA Untuk Bina Rumah Pinjaman LPPSA Beli Tanah Pertanian Pinjaman LPPSA Jenis 5 Pinjaman LPPSA Atau Bank Semak Baki Pinjaman LPPSA Semakan Baki Pinjaman LPPSA Semak Baki Pinjaman LPPSA Sms Jenis Pinjaman LPPSA Syarat Pinjaman LPPSA Kelayakan Pinjaman LPPSA Jadual Kelayakan Pinjaman LPPSA Tuntutan Pindah Rumah Pinjaman LPPSA Syarat Pinjaman LPPSA Bina Rumah Borang Tuntutan Pindah Rumah Pinjaman LPPSA Pinjaman Perumahan LPPSA Pinjaman Ubahsuai Rumah LPPSA Pinjaman Kedua LPPSA Pinjaman Kedua LPPSA Untuk Ubahsuai Rumah Pinjaman Perumahan LPPSA Vs Bank Pinjaman Bank Ke LPPSA Pinjaman Bersama LPPSA Pengiraan Kos Bina Rumah Sendiri Cara Jimat Buat Rumah Sendiri Bina Rumah Sendiri Tanpa Kontraktor Pengalaman Bina Rumah Sendiri Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sabah Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kerajaan Kos Bina Rumah 20×30 Kos Bina Rumah Paling Murah 2022 Harga Upah Tukang Rumah 2022 Kos Bina Rumah Kampung Kos Bina Rumah Bajet Anggaran Kos Bina Rumah 3 Bilik Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kalkulator Bina Rumah Sendiri Rate Loan Rumah Kelayakan Loan Rumah Pinjaman Perumahan Public Bank Interest Bank Loan Rumah 2023 Interest Loan Rumah 2023 Berapa Lama Bank Proses Loan Rumah Cara Kira Interest Loan Rumah Bank Loan Rumah Terbaik Interest Bank Loan Rumah Public Bank Loan Rumah Affin Bank Loan Rumah Letter Offer Bank Loan Rumah Rhb Bank Loan Rumah Calculator Hong Leong Bank Loan Rumah Mbsb Bank Loan Rumah Rhb Bank Loan Rumah Cimb Bank Loan Rumah Agrobank Loan Rumah Bank Mana Senang Lulus Loan Rumah Bank Rakyat Loan Rumah Bank Islam Loan Rumah Bank Terbaik Untuk Loan Rumah Bank Call Untuk Pengesahan Loan Rumah Bank Muamalat Loan Rumah Bank Yang Mudah Lulus Loan Rumah Bank Akan Call Untuk Loan Rumah Bank Mbsb Loan Rumah Bank Islam Loan Rumah Contact Number LPPSA

See also  Fizz Fairuz Hairan Bila Isteri Kena Scan Muka Sebab Batuk. Tapi Ada Betulnya Kata Netizen Tu!

See also  Tiada Masa Berdua, Masuk 50-an Nak Pusing Dunia Tengok Negara Orang