Infotainment

Ustaz Ceraikan Bini Kerana Terpikat Isteri Orang, Beri Alasan Orang Rumah Garang & Tak Manja

Ustaz Ceraikan Bini Kerana Terpikat Isteri Orang, Beri Alasan Orang Rumah Garang & Tak Manja
Ustaz Ceraikan Bini Kerana Terpikat Isteri Orang, Beri Alasan Orang Rumah Garang & Tak Manja 3

Ustaz ceraikan bini kerana terpikat isteri orang, beri alasan orang rumah garang & tak manja. Jika mengikuti kisah rumahtangga dikongsikan di media sosial, adakalanya ramai wanita yang takut. Takut kerana begitu mudah pasangan dirampas dalam keadaan hati tidak rela dan bersedia.

Isu isteri berskandal bukan baru malah sudah banyak terjadi. Malah semalam, seorang suami menghadapi tuduhan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas bergaduh dengan lelaki yang didakwa menjadi pengganggu rumahtangganya.

Satu perkongsian dari Puan Sharifah Zahidah pengasas Quranic Antinote di fbnya mengenai kisah seorang ibu pelajar yang berperwatakan manja telah mengakibatkan seorang ustaz jatuh cinta hingga keduanya bercerai berai dengan pasangan masing-masing.

Baca perkongsiannya:-

Ustaz Ceraikan Bini Kerana Terpikat Isteri Orang

Ada satu kisah benar; di antara kisah yang sukar untuk saya lupakan, tentang seorang wanita ‘manja’ yang selalu bermesej dengan guru kelas anaknya yang merupakan seorang ustaz sehingga terbit rasa cinta di hati.

Bermula dengan sekadar mesej bertanya pendapat dan meminta nasihat; akhirnya apa yang terjadi? Berkasih sayang dan bersikap curang terhadap pasangan masing-masing yang setia dan percaya.

Manja wanita bukan dengan ajnabi adalah fitnah yang amat besar. Itu bukan manja terpuji, itu manja terkeji.

Manja yang menampakkan sisi-sisi gatal, miang dan hilang maruah diri seorang wanita – akan mudah menarik lelaki yang punyai penyakit dalam hati. Manja ini telah banyak meruntuhkan rumahtangga dan membuatkan wanita menyakiti sesama wanita.

Di saat sang suami sibuk mencari nafkah, dia bermadu kasih dan menumpahkan kemanjaannya terhadap suami orang lain.

Sehingga satu ketika, caught red handed.

Suami wanita ini dapat tahu dia ber-abang-sayang dengan ustaz kepada anaknya sendiri. Maka bertemu adegan 3 kepala, si suami bertanya pada ustaz,

“Kenapa isteri saya?”

Beri Alasan Orang Rumah Garang & Tak Manja

Tahu apa jawapan ‘ustaz’ ini?

“Sebab dia LEMBUT. Selalu ceria dan positif. Isteri saya di rumah tak macam ni..” (Lembut yang dimaksudkan adalah manja kerana wanita ini suka melentokkan suara dan intonasinya. Saya sendiri dengar rakaman suaranya).

Memuji kelembutan isteri orang dan membandingkannya dengan kegarangan isteri di rumah sendiri.

Si suami ini kata dalam hati,

“Aku saja tahu dia di rumah macam mana..”

Long story short.

Isteri kepada ustaz merayu agar si suami ini jangan ceraikan isterinya yang bermadu kasih dengan suaminya. Kerana jika si isteri ini diceraikan, pasti dirinya juga diceraikan kerana isteri manja dan ustaz ini memang plan nak bercerai dengan pasangan masing-masing dan mengahwini satu sama lain.

Tapi jodoh isteri ‘manja’ dengan suami sibuk ini tak berpanjangan. Isteri ‘manja’ berkeras minta diceraikan. Entah ke mana hilang ‘manjanya’ ketika ini.

Akhirnya, diceraikan juga lantaran isteri si manja yang sudah terlalu angau dengan ‘imam barunya.’

Rupanya beri alasan garang sebab tak beri nafkah pada isteri…

Maka, ustaz ini juga menceraikan isterinya agar dapat bersama dengan isteri orang yang manja.

Di sinilah mula terbongkar segalanya…

Bila mana si suami ini tadi berpeluang bercakap sendiri dengan isteri ustaz yang dikatakan garang.

Masakan tidak garang isteri di rumah?

Nafkah rumahtangga tak pernah dicukupkan. Si isteri kena buat macam-macam untuk tampung ketidak-cukupan daripada suami. Penat dibebani segalanya, sehingga manja dan senyumnya juga sirna. Rumahtangga sendiri sudah cukup bermasalah, suami lebih sibuk dengar wanita lain punya masalah?

Sudahlah diri tak mampu dan dibantu isteri.

Boleh pula dia dengan mudah cair dengan kemanjaan seorang wanita jauh lebih tua yang sedang sunyi hati kerana suami yang sibuk bekerja dan berusaha menafkahi?

Runtuh 2 rumahtangga hanya kerana kemanjaan seorang isteri sunyi beranak ramai – yang mengkhianati suami yang sibuk menafkahi.

Hanya kerana MANJA yang salah ditumpahkan, musnah rumahtangga yang cukup lama telah didirikan.

Kompleks bukan?

Isteri yang cukup dinafkahi, rasa sunyi.

Menumpah rasa dan manja pada lelaki ajnabi.

Lelaki ajnabi yang tak cukup menafkahi dan bergantung harap pada isteri, ambil kesempatan kemanjaan percuma atas alasan, “isteri dah tak lembut macam dulu lagi. Wanita manja beginilah yang aku cari..”

See also  Anak Dalam Perut Tak Aktif Menendang, Mama Wajib Ambil Makanan Ni!

Suami yang sibuk menafkahi – ditinggalkan begitu saja hanya kerana romantis seorang ustaz yang pandai melayan luahah hati. Suami sibuk menafkahi tak sempat dengar luahan hati tentang cicak mati di balik pintu. Hanya ustaz ini saja yang ada untuk dengar cerita-cerita “comel dan manja” isteri sunyi ini tadi.

Isteri ustaz yang berkorban untuk mencukupkan keperluan, disalahkan atas kegagalan “mengikat hati suami” kerana tiada lagi kelembutan dan kemanjaan dalam memberi layanan dan sentuhan. Tak sama macam isteri di “rumah orang sana.”

Beginilah manusia.

Bermula dari kisah sebuah KEMANJAAN YANG SALAH DITUMPAHKAN, terkorban 2 rumahtangga dengan anak-anak yang berderet ramai.

Manusia akan saling menghancurkan apabila dia sering-sering menuntut dilayan, sedangkan dia sendiri LUPA BERPERANAN. Sedangkan dia sendiri, gagal MENGHARGAI pengorbanan.

Sebenarnya,

Jika rumahtangga bermasalah sekalipun, tetapi TIADA KEMANJAAN YANG SALAH RUMAH memasuki/menganggu rumahtangga – pasti banyak rumahtangga dapat diselamatkan.

Di saat kemanjaan murah ini mula menghantui jiwa lelaki – maka habislah segala yang ada pada isteri terlihat buruk di mata suami. Wanita ajnabi manja juga yang dia cari. Dicerai isteri yang selama ini bergolok gadai demi sang suami.

Pesan saya kepada wanita,

Jangan KEJAM menganggu rumahtangga wanita lain dengan kemanjaan dan kegedikan yang datang dari murahnya maruah dirimu.

Manja itu membangunkan kemesraan dalam komunikasi suami isteri. Tetapi menghancurkan kekeluargaan bila ianya dicurah pada lelaki ajnabi.

Ianya LANGSUNG tak wajar dikeluarkan!

Buat biasa-biasa sudah. Jangan tunjuk desperate sangat. Boleh beza ramah-tamah sebab karakter dengan manja yang dibuat untuk menggoda.

Saya peramah orangnya. Pernah kalian nampak saya manja? Tidak bukan. Jadi jangan jadikan alasan kononnya anda itu “peramah” jadi nampak macam “manja.” Nonsense. Orang ramah boleh jadi tegas pada tempatnya. Tiada pasal ramah dan manja kononnya dianggap benda sama.

Akhir kata,

Wanita, jaga ‘manjamu’ yang sebenarnya gedik, miang dan gersang itu. Jangan jadi murah.

Jangan jadi pemusnah rumahtangga orang.

Nampak wanita mengada dan manja cuba hampiri rumahtangga kita, boleh sound direct dengan segera. Wanita penggoda murahan, selalunya tak makan saman. Berhati-hati, ambil pengajaran.

Ini kisah benar tuan puan.

Jangan sampai ia terjadi pada ahli keluarga anda pula.

Bahaya ya, manja jadian ini. Ini detik mula sondol-sondolan berlaku dalam sesebuah rumahtangga.

Cegah sebelum parah.

Sharifah Zahidah

BACA ARTIKEL MENARIK DI SINI :- Pesanan ‘Manja’ Buat Kaum Suami, Mohon Selami Kalau Tak Nak Bini Tarik Muncung!

Ada 26 Pesanan ‘Manja’ Buat Suami Yang Betul Sayang Bini, Hargailah Sebelum Allah Ambil Balik!

Tak Perlu Malu Kalau Nak Bermanja Dengan Pasangan, Barulah BAHAGIA Sampai Bila-Bila

Follow kami di TELEGRAM, INSTAGRAM, TIKTOK, FACEBOOK, TWITTER dan YOUTUBE Mingguan Wanita untuk dapatkan info dan artikel-artikel terkini serta menarik.

Abang Belum Habis Bermanja Dengan Mak

Alahai…comel sangat abang ni. Walaupun tarik ke tepi adik dia, sempat lagi dia selimutkan adiknya. Mahu tak terkejut maknya, tiba-tiba abang pula dok tidur sebelah.

 

 

 

Ustaz Ceraikan Bini Kerana Terpikat Isteri Orang, Beri Alasan Orang Rumah Garang & Tak Manja 3
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source

Kontraktor Bina Rumah IBS

LPPSA Kelayakan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Rumah Kontena Pinjaman LPPSA Rumah Pasang Siap Kontena Murah Rumah Kabin Buat Rumah Atas Tanah Sendiri Pinjamana Perumahan Kerajaan Loan LPPSA Untuk Beli Rumah Kelayakan LPPSA Rumah Kontena Pasang Siap Rumah Pasang Siap Malaysia Rumah IBS Malaysia Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor LPPSA Loan Kontraktor Rumah Kontraktor Rumah IBS Kontraktor Rumah IBS Di Selangor Kontraktor Bina Rumah di Batang Kali‎ Kontraktor Bina Rumah di Klang‎ Kontraktor Bina Rumah di 16 Sierra, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Ampang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Ara Damansara Kontraktor Bina Rumah di Balakong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Bangi Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Klang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Baru Selayang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Botanic Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong 1, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong 2, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Puchong, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Bukit Tinggi Kontraktor Bina Rumah di Bandar Country Homes Kontraktor Bina Rumah di Bandar D’Alpinia, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Kinrara BK 1 Sehingga 6, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Mahkota Cheras Kontraktor Bina Rumah di Bandar Nusa Rhu Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puchong Utama, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puteri Puchong, Puchong Kontraktor Bina Rumah di Bandar Putra Permai Kontraktor Bina Rumah di Bandar Rasa Kontraktor Bina Rumah di Bandar Rinching Kontraktor Bina Rumah di Bandar Saujana Utama Kontraktor Bina Rumah di Bandar Seri Putra Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sungai Buaya Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sungai Long Kontraktor Bina Rumah di Bandar Sunway Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Bandar Tasik Kesuma Kontraktor Bina Rumah di Bandar Teknologi Kajang Kontraktor Bina Rumah di Bandar Teluk Datok Kontraktor Bina Rumah di Bandar UtamaKontraktor Bina Rumah di Banting Kontraktor Bina Rumah di Batang Kali Kontraktor Bina Rumah di Batu 9 Cheras Kontraktor Bina Rumah di Batu Arang Kontraktor Bina Rumah di Bernam Jaya Kontraktor Bina Rumah di Bukit Antarabangsa Kontraktor Bina Rumah di Bukit Beruntung Kontraktor Bina Rumah di Bukit Gasing Kontraktor Bina Rumah di Bukit Komanwel Kontraktor Bina Rumah di Bukit Lanjan Kontraktor Bina Rumah di Bukit Raja Kontraktor Bina Rumah di Bukit RimauKontraktor Bina Rumah di Bukit Sentosa Kontraktor Bina Rumah di Bukit Tagar Kontraktor Bina Rumah di Bukit Tampoi Kontraktor Bina Rumah di Country Heights Kontraktor Bina Rumah di Damansara Damai Kontraktor Bina Rumah di Damansara Intan Kontraktor Bina Rumah di Damansara Jaya Kontraktor Bina Rumah di Damansara Perdana Kontraktor Bina Rumah di Damansara Utama Kontraktor Bina Rumah di Denai Alam Kontraktor Bina Rumah di Dengkil Kontraktor Bina Rumah di Dusun Tua Kontraktor Bina Rumah di Gombak SetiaKontraktor Bina Rumah di I-City Kontraktor Bina Rumah di Kajang Kontraktor Bina Rumah di Kalumpang Kontraktor Bina Rumah di Kampung Jenderam Hilir Kontraktor Bina Rumah di Kampung Kubu Gajah Dalam Kontraktor Bina Rumah di Kelana Jaya Kontraktor Bina Rumah di Kinrara Kontraktor Bina Rumah di Klang Kontraktor Bina Rumah di Kota Damansara Kontraktor Bina Rumah di Kuala Kubu Bharu Kontraktor Bina Rumah di Kuang Kontraktor Bina Rumah di Kwasa Damansara Kontraktor Bina Rumah di Lembah Beringin Kontraktor Bina Rumah di Mutiara Damansara Kontraktor Bina Rumah di Pandan Indah Kontraktor Bina Rumah di Pelabuhan Klang Kontraktor Bina Rumah di Pinggiran Cyberjaya Kontraktor Bina Rumah di Puchong, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Bandar Puteri Bangi Kontraktor Bina Rumah di Rawang, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Sungai Rinching Kontraktor Bina Rumah di Sabak, Selangor Kontraktor Bina Rumah di Sekinchan Kontraktor Bina Rumah di Selayang Kontraktor Bina Rumah di Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Serendah Kontraktor Bina Rumah di Seri Kembangan Kontraktor Bina Rumah di Subang Bestari Kontraktor Bina Rumah di Subang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Taman Tasik Semenyih Kontraktor Bina Rumah di Tanjung Sepat Kontraktor Bina Rumah di Teluk Datok Kontraktor Bina Rumah di Teluk Panglima Garang Kontraktor Bina Rumah di Tropicana Kontraktor Bina Rumah di UEP Subang Jaya Kontraktor Bina Rumah di Ulu Yam Kontraktor Bina Rumah di Gombak Kontraktor Bina Rumah di Hulu Langat Kontraktor Bina Rumah di Hulu Selangor Kontraktor Bina Rumah di Kuala Langat Kontraktor Bina Rumah di Kuala Selangor Kontraktor Bina Rumah di Petaling Jaya Kontraktor Bina Rumah di Sabak Bernam Kontraktor Bina Rumah di Sepang Kontraktor Bina Rumah di Selangor Kontraktor Bina Rumah di Kuala Lumpur Kontraktor Bina Rumah di Shah Alam Kontraktor Bina Rumah di Kapar Kontraktor Bina Rumah di Meru Kontraktor Bina Rumah di Puncak Alam Kontraktor Rumah Bina Rumah Pinjaman LPPSA Pengeluaran Kwsp Spesifikasi Rumah Rumah IBS Pelan Rumah Rekabentuk Rumah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kontraktor Rumah Selangor Rumah Banglo Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Syarat Bina Rumah Atas Tanah Sendiri LPPSA Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sarawak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kerajaan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sabah Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Johor Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Terengganu Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Perak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sarawak Bina Rumah Atas Tanah Sendiri MelakaBina Rumah Atas Tanah Sendiri Negeri Sembilan Bantuan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Syarat Bina Rumah Atas Tanah Sendiri LPPSA Loan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Permohonan Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Skim Bina Rumah Atas Tanah Sendiri 2021 Pakej Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelebihan Bina Rumah Atas Tanah SendiriBina Rumah Bawah 100k Kelantan Bina Rumah Sendiri Kos Bina Rumah 2022 Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kelantan Pengalaman Buat Loan Untuk Bina Rumah Bina Rumah Murah Kontraktor Bina Rumah Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Bajet 50k Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor Bina Rumah Sendiri Tanpa Kontraktor Bina Rumah Bajet 30k Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kedah Bina Rumah Bajet 10k Bina Rumah Bajet 50k Selangor Bina Rumah SendiriBantuan Bina Rumah Atas Tanah SendiriKos Bina Rumah 2022Kos Bina Rumah 20×30 Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah SendiriPengalaman Buat Loan Untuk Bina Rumah Kalkulator Bina Rumah Sendiri Pengeluaran Kwsp Untuk Bina Rumah Loan LPPSA Untuk Bina Rumah Kos Bina Rumah Bajet Kos Bina Rumah Kampung Bina Ayat Rumah Tangga Binatang Di Dinding Rumah Pinjaman LPPSA Beli Tanah Pinjaman LPPSA Ubahsuai Rumah Pinjaman LPPSA Beli Rumah Pinjaman LPPSA Bina Rumah Pinjaman LPPSA Untuk Beli Tanah Pinjaman LPPSA Untuk Bina Rumah Pinjaman LPPSA Beli Tanah Pertanian Pinjaman LPPSA Jenis 5 Pinjaman LPPSA Atau Bank Semak Baki Pinjaman LPPSA Semakan Baki Pinjaman LPPSA Semak Baki Pinjaman LPPSA Sms Jenis Pinjaman LPPSA Syarat Pinjaman LPPSA Kelayakan Pinjaman LPPSA Jadual Kelayakan Pinjaman LPPSA Tuntutan Pindah Rumah Pinjaman LPPSA Syarat Pinjaman LPPSA Bina Rumah Borang Tuntutan Pindah Rumah Pinjaman LPPSA Pinjaman Perumahan LPPSA Pinjaman Ubahsuai Rumah LPPSA Pinjaman Kedua LPPSA Pinjaman Kedua LPPSA Untuk Ubahsuai Rumah Pinjaman Perumahan LPPSA Vs Bank Pinjaman Bank Ke LPPSA Pinjaman Bersama LPPSA Pengiraan Kos Bina Rumah Sendiri Cara Jimat Buat Rumah Sendiri Bina Rumah Sendiri Tanpa Kontraktor Pengalaman Bina Rumah Sendiri Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Sabah Pinjaman Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kerajaan Kos Bina Rumah 20×30 Kos Bina Rumah Paling Murah 2022 Harga Upah Tukang Rumah 2022 Kos Bina Rumah Kampung Kos Bina Rumah Bajet Anggaran Kos Bina Rumah 3 Bilik Kos Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Kalkulator Bina Rumah Sendiri Rate Loan Rumah Kelayakan Loan Rumah Pinjaman Perumahan Public Bank Interest Bank Loan Rumah 2023 Interest Loan Rumah 2023 Berapa Lama Bank Proses Loan Rumah Cara Kira Interest Loan Rumah Bank Loan Rumah Terbaik Interest Bank Loan Rumah Public Bank Loan Rumah Affin Bank Loan Rumah Letter Offer Bank Loan Rumah Rhb Bank Loan Rumah Calculator Hong Leong Bank Loan Rumah Mbsb Bank Loan Rumah Rhb Bank Loan Rumah Cimb Bank Loan Rumah Agrobank Loan Rumah Bank Mana Senang Lulus Loan Rumah Bank Rakyat Loan Rumah Bank Islam Loan Rumah Bank Terbaik Untuk Loan Rumah Bank Call Untuk Pengesahan Loan Rumah Bank Muamalat Loan Rumah Bank Yang Mudah Lulus Loan Rumah Bank Akan Call Untuk Loan Rumah Bank Mbsb Loan Rumah Bank Islam Loan Rumah Contact Number LPPSA

See also  "Siapa Yang Tak Teringin Nak Zuriat" Tujuh Tahun Menanti, Marsha Milan Tekad Jalani Rawatan IVF!

See also  Murah Senyuman & Elak Berdepan Stres, Rahsia Pelakon Arash Mohamad Awet Muda Pada Usia 55 Tahun