Artikel Terkini

Zii Jia kempunan ke final All England

Zii Jia kempunan ke final All England
Zii Jia kempunan ke final All England 1

KUALA LUMPUR – Bintang perseorangan lelaki negara, Lee Zii Jia kempunan untuk melangkah ke pentas final Kejohanan Badminton All England apabila perjalanannya terkandas di peringkat separuh akhir.

Pemain No.4 dunia itu tewas straight-set kepada Shi Yuqi dari China dengan keputusan 19-21, 13-21 dalam tempoh 43 minit pada aksi di Arena Birmingham sebentar tadi.

Ia adalah kekalahan kedua berturut-turut Zii Jia ke atas pemain di ranking ke-12 dunia itu selepas terdahulu tewas 18-21, 21-16, 12-21 di pentas final Terbuka Denmark tahun lepas.

Ia juga secara tidak langsung meleburkan impian Zii Jia untuk mengulangi pencapaian hebat pernah dilakukannya ketika menjuarai All England pada dua tahun lalu.

Lebih malang, ini juga kali kedua berturut-turut pemain dari Alor Setar, Kedah itu tersingkir di peringkat separuh akhir All England selepas tewas kepada Lakhsya Sen dari India tahun lalu.

Bagaimanapun, pencapaian mara ke separuh akhir dilihat sebagai petanda kebangkitan Zii Jia selepas terkandas di pusingan awal dalam empat kejohanan tahun ini iaitu Terbuka Malaysia, Terbuka India, Masters Indonesia dan Terbuka Jerman.

Tidak mustahil Zii Jia mampu melangkah jauh dalam kejohanan seterusnya seperti Terbuka Switzerland yang dijadualkan membuka tirainya Selasa ini. – KOSMO! ONLINE


Zii Jia kempunan ke final All England 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source

[sociallocker id=”61266″]download pdf 600x175[/sociallocker]


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

See also  Disindir berbuka puasa tanpa keluarga, ramai pula kasihan dengan Shuk Sahar